• Increase font size

Biskupice czyli Trąbki 2

Email Drukuj
Biskupice - kościół św. Marcina

Leniwa popołudniowa przejażdżka do pobliskich Biskupic i Trąbek z ładnymi widokami i pysznymi śliwkami.

Zobacz zdjęcia

Trasa:

Rożnowa, Mietniów, Chorągwica, Biskupice, Trąbki, Biskupice, szlak czerwony rowerowy, Tomaszkowice, Wieliczka.

Pierwsza część trasy dość monotonna i dość dobrze nam znana. Ze skrzyżowania w Rożnowej jedziemy w stronę masztu RTV w Chorągwicy. Pokonawszy podjazd zaczyna się całkiem przyjemny zjazd w stronę pobliskich Biskupic. Po lewej mijamy Las Wielki, by wkrótce skręcić w niego, za prowadzącym jego obrzeżem szlakiem rowerowym czerwonym.

W stronę Tomaszkowic

W ten oto sposób docieramy do Biskupic. Stąd stromy podjazd do kościoła znajdującego się na Biskupiej Górze. Sam kościół niestety był zamknięty, więc zjechaliśmy z powrotem do wsi. Tu zaintrygował nas kierunkowskaz zatytułowany Trąbki 2. Wygodną asfaltową dróżką, trawersującą zbocze dojeżdżamy do rzeczonej miejscowości i przebiegającej przez nią ruchliwej szosy do Gdowa.

Zawracamy do Biskupic skąd dalej podążamy czerwonym rowerowym. Trasa biegnie urokliwą dolinką. W okolicy Tomaszkowic szlak kluczy to raz asfaltówkami, to raz ścieżkami. Zatrzymujemy się na dłużej przy nieco zdziczałej śliwie, gdzie oprócz konsumpcji na miejscu wypychamy biodrówkę i kieszenie owocami. Było potem pyszne ciasto ze śliwkami Mrugnięcie

Wieliczka widziana z Lednicy Górnej

Dalsza droga wiedzie pomiędzy działkami i sadami, wieczorne słoneczko przyświeca... I tak aż do samej Wieliczki.